Tinggalkan Link Anda disini... Saya akan melawat anda disana..

Korang tentu suka story ini..

Thursday, March 08, 2012

SMS: Tak Ku Sangka, Tak Ku Duga




Ustaz: "Ustazah, kenapa enti tak boleh terima ana? Apa kurangnya ana?"

Ustazah: "Ustaz, saya cari yang soleh dalamannya, bukan soleh plastik luarannya. Saya tak perlukan seseorang yang berkopiah-berjubah atau yang berkata2 mengenai agama berapi2 di khalayak."

Ustaz: "Sampai ati enti cakap camtu kat ana. Terus-terang sahajalah apa sebabnya enti tegar menolak ana."

Ustazah: "Bukan sebab kurang atau lebih, soleh atau tidak. Tapi, hati ini tidak berkenan. Ditekan nanti tertekan, dipaksa nanti terpaksa."

Ustaz: "Baiklah. Tapi saya bukan ustaz plastik!"

Ustazah: "Maaf, sekarang pukul 7.35 malam. Ustaz sepatutnya tgh solat berjemaah atau siap sedia nak solat di masjid. Bila di masjid, tiada yang lebih penting dari seruan Ilahi. Lihat, inilah bukti keplastikan ustaz. Wslm."

Ustaz: "..............(arghhhhhhh sambil kayuh beskal laju2 ke parit)......."



6 comments:

AIRA said...

kayuh laju2 ke parit???nak terjun parit??kelakar la...

*SiRibenMerah said...

memang sah ustaz plastik.. kahkahkah~

ciksukaberangan said...

adoi~ harap dapat suami soleh ^^

midonz said...

@ aira - dah kayuh laju2 tapi tak sampai lagi.. parit jauh lagi.. huhuhu...


@ siribenmerah - sokong3


@ siksukaberangan - doa2lah moga tak terjumpa dengan org mcm ni...

Cheqna said...

oklah tu, ustazah menolak berhemah, menegur..jgn ustaz jatuh parit dah..hehe

midonz said...

@ cheqna - hehehe.. itulah dia, jangan jadi hipokrit.. kerana nak memikat sanggup jadi ustaz plastik..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...