Tinggalkan Link Anda disini... Saya akan melawat anda disana..

Korang tentu suka story ini..

Tuesday, August 09, 2011

Sampah.. sampah.. dan sampah..

Apa kebende aku ni.. sebut sampah je.. sape sampah sebenarnya.. tergolong dalam golongan apa..? Ahh.. realitinya aku tetap tak suka dengan sampah.. Sampah masyarakat.. sampah sarap.. Apa perkataan lain selain dari mengucapkan perkataan sampah yang sememangnya ia adalah sampah.. 


Dah 4 hari aku dok menahan hidungku dari menghirup bau kau, SAMPAH.. Sape2 yang terjumpa kau mesti kembang kempis hidungnya dok menahan bau kau tu.. Sape yang bersalah.. Sampah..? hmm.. kenapa sampah nak disalahkan.. siapa yang menyebabkan sampah ni wujud di alam nyata.. tidak lain dan tidak bukan.. korang la yang suka hati membuat sampah.. kalau bukan manusia siapa lagi..? takkan batu bata.. kucing.. hanpon..! 


Kalau dah buat sampah tu tak reti2 nak campak ke tempatnya ke.. kat mana tempatnya..? dah tentu ke dalam tong sampah.. Sampah.. Arggghh....... korang saje nak bikin panas di bulan puasa ni kan..


Ini baru sikit je.. ada lagi kat tempat lain, cukuplah sedikit photo aku masukkan dalam entri ni.. Kepada pemilik sampah.. aku rasa dah memang tabiat korang suka buat sampah agaknya.. Bagi aku, aku benci sampah maka tong sampahlah tempatnya bukan laluan kaki lima.. 

2 comments:

Sz said...

alamaakkkk spoilt pemandangan ...
bagi je notis kat diorang ni (kalo makan saman la)...sesuka hati je...

nanti ada yang kutip ke sampah tinggal gitu en midonz?

midonz said...

memang sakit sesakitnya sebab terpaksa lalu area situ.. Tau dah sape punya angkara tapi apakan daya, dah memang empunya SAMPAH tak makan teguran.. makin menjadi adalah.. Yang jadi mangsanya makcik tukang bersih blok(dia ni memang amik kontrak sapu sampah kat blok ni). Makcik tu saje biarkan 3 hari kat situ,dengan harapan empunya 'barang' akan mengClearkan barangnya.Hampeh.. mau tak mau,makcik tu jugak clearkan takut dituduh tak laksanakan tugas..

*mode : Istifar dalam hati... muka bengkak menahan marah.. Brrr..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...