Tinggalkan Link Anda disini... Saya akan melawat anda disana..

Korang tentu suka story ini..

Monday, August 08, 2011

Nak puasa apa lagi yer..

Dah masuk hari ke-8 kita menunaikan ibadah puasa di bulan Ramadhan... Macamana pulak dengan puasa korang..? Dah terkantoi ke belum..? Berpuasa bukan saje pada menahan lapar dan dahaga je.. Nafsu pun sama tau..

Berciter pasal nafsu ni banyak contohnya.. diantaranya nafsu shopping.. hmm,nape plak nafsu shopping ni..? yea la, kalau kita tak control ia boleh membawa kepada pembaziran.. betul tak? Korang kalau bershopping macamana? iye ke kita kena bershopping secara berhemah.. planning cuma nak beli baju raya je.. bila dah sampai bazaar cuba bayangkan apa yang berlaku.. kalau boleh apa yang ada kat sana semua nak...

Haa.. sedang asyik mata dok membelek pakaian yang tergantung pasti tak terlepas pandang pada pakaian yang sedang bergerak di depan mata.. hehehe.. apa dia yer..? awek2 yang lalu lalang depan mata tu tak putus2 punyalah.. ada yang bertudung.. ada yang berkebaya moden.. ada yang rugged.. macam2lah.. bagi kaum lelaki tu korang buat apa hah..?  elakkanlah mata korang dari memandang perkara yang tak sepatutnya okay..

Bagi kaum wanita diluar sana, kalau nak keluar rumah lebih molek kiranya korang memakai pakaian yang sopan sket.. tak kisahlah jika korang ni free hair ke atau bertudung.. pastikan baju yang korang pakai tu tak menampakkan lurah dendam @ bentuk dada anda.. aku pun takde hak juga nak halang apa yang korang nak pakai tapi seharusnya tutuplah aurat kamu. Ramai mata akan memandang anda bukan kerana kecantikkan anda tetapi kecantikkan yag lain.. perkara ni boleh membangkitkan nafsu si lelaki tu.. kan bahaya..


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...