Tinggalkan Link Anda disini... Saya akan melawat anda disana..

Korang tentu suka story ini..

Tuesday, April 10, 2012

Niat si suami nak menolong

Assalamualaikum semua....

Tiba2 idea ni wujud masa lepas menonton 'Nasib Do Re Mi'..  Eh, apa hubung kaitnya dengan cerita tadi..?  Sebenarnya takde kait mengait pun saje aku pesong2kan supaya gempak. Tajuknya tampak kurang jelas..  takpe biar aku penuhkan tajuk entri aku ini.

" Niat si suami nak menolong si janda, NIAT dihati sekadar membantu. Salah ker..? "

Memasang niat tu tak salah brader, asalkan tahu jaga batas2nya.. Sejujurnya adakah didalam hati ingin membantu atas dasar kasihan ATAU mempunyai niat yang lain.....?

Aku ada selidik beberapa kenalan wanita yang sudahpun bergelar isteri. Ada yang setuju dan ada juga yang tak senang dengan kaji selidik aku ni. Maaf ye pada yang terlibat, aku sekadar buat kajian je cuma nak kongsikan sesuatu di dalam 'Blog Tinta Midonz'.  Majoriti wanita diluar sana tak senang dengan niat si suami tu kerana jelas terpancar sesuatu yang tersirat dihati mereka. Isteri ni tuan2 bukannya sebulan dua kahwin dengan anda, malah makan tahun pun ada. Raut wajah suami mampu menzahirkan apa yang ada didalamnya. Kena tahu tu....

Bagi suami pula, kalau yang dah pasang niat nak buat bini baik anda kaji semula hajat anda. Cuba renungkan, siapakah orang yang menyokong anda ketika jatuh dan bangun anda dulu2...?   Siapakah orang yang bertanggungjawab menjaga rumahtangga sewaktu anda Outstation...?  dan kini bila anda sudah teguh ekonominya tiba2 ada si janda ni cuba menagih simpati mohon bantuan anda. Kenapa tak di cari orang lain atau anda cuba rekemen sahabat anda yang solo/single cuba membantu..  bukankah itu lebih murni tuan2..

Tak semua isteri yang sanggup dapat 'Payung Emas' tuan2...  Semoga tuan2 dan puan2 boleh menyuarakan pandangan anda dalam isu ini, sekian.


4 comments:

sophietarmizi said...

x sangggggguuuuupppppp....hahahahha

midonz said...

@sophietarmizi : i know :-D

misz_eyza said...

ehehe kalau suami mmg dah biasa membantu, okey jer kot.

midonz said...

@misz_eyza : betul tu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...