Tinggalkan Link Anda disini... Saya akan melawat anda disana..

Korang tentu suka story ini..

Sunday, July 31, 2011

Kau datang lagi..


Assalamualaikum semua..  Nampaknya Ramadhan bertemu lagi kita kali ni..  Seperti tahun sudah, kami sekeluarga akan menyambutnya berempat tapi kali cukup berbeza kerana bertambah seorang ahli baru dalam keluargaku. Alhamdulillah syukur kami kehadrat Ilahi kerana diberikan rezeki yang tak terhingga malah diberikan peluang untuk terus bernyawa di muka bumi ini.

Pada esok hari bermulalah episod baru iaitu menunaikan Rukun Islam ke-2. Marilah kita semua menunaikan solat terawih di masjid atau surau yang berhampiran. Disamping mendapat fadhilat terawih, dapatlah juga merapatkan silaturahim diantara penduduk setempat. Peluang sebegini jarang sekali kita dapat, bagi aku yang sentiasa sibuk dengan jadual kerja. Sudah pasti aku takkan lepaskan peluang macam ni..

Di bulan Ramadhan ini marilah kita semua memperbanyakkan amalan kita, perkara yang lepas janganlah di ungkitkan lagi. Kita mulakan dengan buku baru semoga dosa-dosa silam akan diampunkan Allah SWT.  Sesungguhnya kita sebagai manusia tidak terlepas dari melakukan kesilapan besar maupun kecil. Dari itu aku menyeru kepada sahabat-sahabat agar menambahkan amalan dan cuba-cubalah kurangkan melakukan kemungkaran di bulan Ramadhan yang mulia ini.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...