Tinggalkan Link Anda disini... Saya akan melawat anda disana..

Korang tentu suka story ini..

Sunday, July 10, 2011

Hari yang serabut..

Apakah takde kerja lain ke nak buat selain buat kecoh..? Hari ini berlaku suatu kejadian yang sememangnya menyusahkan warga Malaysia khususnya yang bekerja di bandar Kuala Lumpur. Apa taknya, segala perancangan/urusan yang sepatutnya di lakukan pada hari ni tergendala gara-gara 'Perhimpunan Bersih' ni.



Memang tak seharusnya perkara ini terjadi tambahan pula dalam negara Malaysia yang kita tau aman dan masyarakatnya yang berbilang bangsa. Kecoh kawan-kawan aku yang nak berurusan di bandar KL gara-gara perhimpunan yang 'tak bersih' langsung.



Apa yang dikatakan BERSIH pun masih menjadi tanda tanya dalam kotak kepala aku. Apa yang aku nampak, rusuhan oleh beberapa pihak yang secara terangnya menampakkan pekung mereka sendiri. Ahh.. cerita banyak pun tak guna juga kerana pihak polis sudah memberi amaran tentang perkara ini sebelum perkara ni terjadi. Langkah-langkah keselamatan juga telah di ambil oleh pihak polis dalam memastikan tidak berlaku sebarang kejadian yang tak sepatutnya.

Harapan aku agar 'BERSIH' tidak bersikap seperti pengganas. Jangan malukan bangsa kita sendiri kerana bangsa lain sedang memerhatikan kita. Mereka pasti sedang ketawa melihat bangsa kita bertelagah sesama sendiri.. Malulah woi.. Anda semua bukannya bodoh bahkan ada yang belajar sampai luar negara..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...