Tinggalkan Link Anda disini... Saya akan melawat anda disana..

Korang tentu suka story ini..

Tuesday, July 12, 2011

Tak sakit lagi dahh..

2 -3 hari yang lalu, anak perempuan aku dok mengadu sakit gigi sambil menunjukkan giginya yang bergoyang. Puaslah dia meyakinkan aku bahawa giginya sangat sakit walaupun aku cukup yakin akan kenyataannya itu. Aku berjanji padanya untuk bawa dia ke klinik gigi pagi semalam dengan syarat bangun awal pagi. Bukannya apa, kalau datang awal boleh balik awal. Klinik gigi ni memang popular kerana doktornya perempuan.. hehehe..

Eh, bukan sebab tulah.. tersasul pulak.. kerana layanan yang mesra pelanggan dan selesa yang menyebabkan klinik gigi ni popular dikalangan penduduk setempat. Jika korang nak try klinik gigi ni, silalah datang ke klinik gigi Noris yang bertempat di Bandar Tasik Selatan, Kuala Lumpur. Ewah.. promote lagi tuu..

Okay, berbalik pada cerita anak perempuan aku tadi.. Maka seperti yang dijanjikan, anak aku memang bersemangat waja kerana sanggup bangun sebelum solat subuh.. terkedu aku dibuatnya.. "kak, kenapa awal sangat?", kata aku. "Oh.. lambat lagi ke? okay, nanti daddy kejutkan kakak yer.." 
Dengan senyuman aku membalas katanya..
Selesai 1 perkara, perkara yang lain pula timbul iaitu anak bongsu aku pulak bangun merengek-rengek.. apa lagi terpaksalah aku & isteri membuat spot check, rupanya baby melepaskan hajatnya la pulok..

Jam sudah pukul 9.30 pagi, si kakak sudah bersiap-siap nak ke klinik. Tak ketinggalan si abangnya juga nak join sama, bukan nak cabut gigi tapi sekadar nak follow. Sepanjang perjalanan ke klinik puaslah si kakak bertanyakan pelbagai soalan pasal gigi tapi aku tak perlu susah nak jawab sebab si abang tolong jawabkan soalan-soalan si kakak. Sepenuh perasaan si abang menceritakan pengalaman lalunya kepada si kakak sampai dia puas hati. Tersenyum aku dibuatnya..

Jam 10.15 pagi dalam bilik doktor, doktor gigi seperti biasa menjalankan tanggungjawabnya bersembang-sembang dengan si kakak tentang sekolah walhal jari jemarinya tak henti menjalankan kerjanya membelasah gigi si kakak.. hehehehe... kurang 10 minit dah settle.. Si kakak terkejut, "dah cabut ke?", si kakak bertanya.. Doktor gigi menganggukkan kepala beberapa kali sambil tersenyum...



Sampai di rumah, habis seisi rumah diceritakan pengalamannya di klinik gigi.. Aku tersenyum melihat telatahnya.. "dah besar dahh anak aku", kataku dalam hati.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...