Tinggalkan Link Anda disini... Saya akan melawat anda disana..

Korang tentu suka story ini..

Thursday, September 30, 2010

Rokok oh Rokok...

Perkara ni sudah banyak kali dihebahkan akan kemudaratan yang bakal diterima oleh si perokok tegar ni.. tapi macam tu lah hasilnya tetap sama tiada tanda-tanda mereka ni nak insaf..  bagi saya yang sememang tidak merokok tetapi bekas perokok suatu ketika dulu ingin menyatakan bahawa rokok bukanlah suatu jalan penyelesaian masalah bagi mereka yang mengalami masalah. Sudah diketahui umum bahawa rokok membawa pelbagai penyakit tetapi kenapa nak cari penyakit..
Banyak kempen telah dilaksanakan oleh kerajaan bagi mengubah perspektif rakyat kita yang kebanyakkannya perokok tak kiralah pelajar sekolah mahupun yang sudah bekerjaya.. paling sedih apabila mereka ini mula berjinak-jinak sejak dibangku sekolah lagi.. semuanya pengaruh rakan sebaya.. tidakkah kita diajar supaya dapat menilai baik buruk sesuatu perbuatan... kalau ditanya mengapa korang merokok..? alasannya adalah kerana beban masalah disekolah dan guru-guru... Ahh, mengarut semua tu...
Sedarkah, perokok juga akan terdedah dengan risiko kesihatan yang serius.. mungkin mereka terfikir tapi pedulilah... kalau sakit pun bukan korang, aku yang yang sakit so jangan nak menyibuk hal aku...
Takpelah,kita ni sekadar membantu supaya korang sedar... Semoga kalian akan sedar suatu hari nanti.. bila..? agaknya bila korang diambang maut agaknya......

4 comments:

mirul said...

Entahlah.. smoking is macho, strong looking, coooool, etc..
aku rasa kalo sedut ekzos kete lagi bagus dari sedut asap rokok.. haha..

sz | m.s.s said...

orang kata JANGAN @ tak boleh, itu la yang nak dibuat kan...

eita said...

benda yang orang larang tu lah yang sedap.....
jom ambik award kat blog saya

midonz said...

itu adalah sebahagian pendapat daripada mereka yang bukan perokok tetapi lain pula halnya bagi perokok,mereka tak ambil kisah pun tentang semua yang berlaku asalkan mereka puas dengan apa yang mereka inginkan...
Terima kasih semua kerana menyahut "Katakan tidak pada ROKOK!"..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...