Tinggalkan Link Anda disini... Saya akan melawat anda disana..

Korang tentu suka story ini..

Wednesday, June 20, 2012

Inilah nasibku

Permandangan ini nampak biasa2 je bagi sape2 yang bekerja atau window shopping di kotaraya. Ada yang memandang insan ini dengan pandangan yang sinis dan ada pula yang sempat mengata.


Namun bukan itu kehendak mereka untuk jadi begini. Ada kisah disebalik kehidupan mereka ini. Apapun mereka tak kacau kehidupan orang sekeliling, malah mencari rezeki dengan mengumpul barang terbuang demi sesuap nasi. Photo ni sempat aku rakamkan di Jalan Tunku Abdul Rahman, Kuala Lumpur yang secara  kebetulan aku & isteri berkereta dalam kesesakkan jalanraya ketika itu. 

Sedarlah wahai belia yang menganggur dan membuang masa dengan aktiviti tak bermoral, malulah pada golongan ini walaupun hidupnya begini tapi dia reti cari rezeki. InsyaAllah, rezeki Allah ada kat mana2 sahaja cuma kita je yang memilih sangat.

4 comments:

Unknown said...

sory lama x singgah

MIDONZ said...

eh takpe la khairul, saya tau masing2 busy.. saya pun kalau berkesempatan saya jengah blog anda juga cuma masanya tak berapa kena.. TQ

fardhila fawwazy blogspot said...

xblh tgk org mcm ni,ksian..susahnye mrk mncari rezeki..tp lbih baik dr org yg mlepak tepi jln,xcari kje..huhu

MIDONZ said...

sangat setuju dengan pandangan Kaisara Aiman.. Sikap segelintir belia yang tak mau ubah diri mereka.. tak tau la apa nak jadi diorang ni...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...