Tinggalkan Link Anda disini... Saya akan melawat anda disana..

Korang tentu suka story ini..

Tuesday, July 24, 2012

Muffin Choc Chip

Menu desert untuk berbuka hari ni adalah Muffin Choc Chip. Atas permintaan bini aku yang dikasihi maka terhasillah dalam tempoh yang tak lama pun. Jikalau anda teringin mencubanya, silakanlah...




Bahan A - Diayak
1 3/4 cawan tepung naik sendiri
1 sudu teh baking powder
1 sudu teh bikarbonat
1/4 cawan serbuk koko (kalau yang pahit, kurangkan sedikit)

Bahan B - dipukul hingga kembang
1 biji telur
1 cawan gula castor

Apabila Bahan B kembang , masukkan
1 cawan susu segar - pukul lagi.
Masukkan 1/3 cawan minyak Daisy (paling best)
1 sudu teh esen vanila
1/2 sudu teh garam

Kemudian barulah masukkan bahan A dan tambah 3/4 cawan coklat chip dan 3/4 cawan kacang badam.

Bakar pada suhu 180' selama 30 minit....

Hasilnya.....


2 comments:

watyz said...

err... awak buat ke???
rajin nye lahai... bertuah isteri awak... :)

MIDONZ said...

iye saya yang buat.. terima kasih..
isteri saya lagi terer,saya ni baru belajar je..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...