Tinggalkan Link Anda disini... Saya akan melawat anda disana..

Korang tentu suka story ini..

Tuesday, August 31, 2010

'MERDEKA'


Assalamualaikum semua pembaca..

Hari ini tanggal 31hb. Ogos 2010, maka secara rasminya kita sudah merdeka selama 53 tahun. Bertemakan "1Malaysia Menjana Transformasi", sambutan Hari Kemerdekaan kali ini memuatkan pengisian agenda yang berbeza dari tahun-tahun lepas apabila tiada acara perbarisan dan perarakan dilakukan seperti tahun yang sudah. Buat pertama kalinya diadakan di ruang tertutup di Stadium Putra di Bukit Jalil, bagi menghormati kemuliaan Ramadan.






Dalam kita meniti hari yang kian berkembang pesat, masih ada lagi insan yang terus hanyut dengan dunia mereka sendiri. Kisah remaja yang bebas pergaulannya, berpelukan, bercium dan minum arak di hadapan khalayak ramai tanpa rasa malu dilihat oleh bangsa lain(bukan islam). Apakah ini yang kita banggakan..? Islam hanya pada nama saja.. tetapi hakikatnya korang ni masih belum MERDEKA lagi.. jiwa/minda korang masih lagi dijajah oleh barat..


Semoga bangsaku akan sedar diri tak lama lagi.. jangan biarkan diri ini terus terjerumus dengan budaya yang kita sedari bukan asal kita. Usia kita bukannya selamanya muda.. dunia ini tidak selamanya kekal buat kita.. mungkin hari ini.. atau esok.. bila-bila masa saja Allah akan tarik semua nikmat yang kita ada..

Tahun hadapan merdeka lagi.. apakah begini caranya kita akan terus menyambutnya..?














No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...