Tinggalkan Link Anda disini... Saya akan melawat anda disana..

Korang tentu suka story ini..

Tuesday, August 16, 2011

Shopping jom..

Ewah..  bila sebut pasal shopping tentu ramai yang terangkat keningnya terutama si suami...  Jangan marah ye wahai suami2 di luar sana..  Aku pun suami juga macam korang semua...  bezanya aku ni lain la sket..  tak terangkat keningku macam Ziana Zain tu..  Boleh buat muka dekkk..  


Hari ni masuklah hari ke-16 kita semua berpuasa, maka ketika ini bergemalah lagu2 raya di putarkan di mana2 kedai pun..  tak ketinggalan kedai2 mamak pun turut join pasang lagu raya...   Katanya semangat nak sambung raya...   Ish, sayunya...


Bila sudah sampai ambang Aidilfitri, berbagai offer/sale dengan potongan yang menarik pastinya memokaikan poket si suami jua..   hehehe...  Walaupun banyak diskaun yang di beri, kita sebagai pengguna yang bijak seharusnya kawal nafsu bila berbelanja...  jangan sampai takde badget untuk raya nanti sudah la ye...  Pada isteri2 pula kalau rasa2 langsir @ perabot2 kat rumah tu yang masih elok rasanya pakailah dulu..  tukar mana yang perlu je, zaman sekarang harga duit terlalu mahal. 


Di masa kita seronok bershopping janganlah kita lupa menunaikan tanggungjawab kita untuk membayar zakat fitrah di mana2 kaunter pembayaran zakat.  Dengan melaksanakan tanggungjawab kita, kita telah membantu insan yang kurang bernasib baik.  

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...